Μουσουλμάνοι γιά να διασώσουν το τομάρι τους, πλάκωσαν στο ξύλο τα γυναικόπαιδα επί τού φλεγόμενου Norman Atlantic .
Το πλοίο είναι οχηματαγωγό διαθέτει κατάλυμα γιά 850 επιβάτες και ζώνη 2,286 τετραγωνικών μέτρων για οχήματα , έχει κατασκευαστεί το 2009 σε ιταλικά ναυπηγεία καί ανήκει στην εταιρεία Visemar di Navigazione ,.Tο 2013 είχε επινοικιασθεί από γαλλική εταιρεία πού εξυπηρετούσε γραμμές σύνδεσης Γαλλίας , Ην.Βασιλείου καί Ιρλανδίας στον Ατλαντικό , αυτή το μετονόμασε σε Norman Atlantic, πρό 2 μηνών ναυλώθηκε από την ANEK Lines , η οποία έκανε χρήση του πλοίου , ως οχηματαγωγού και επιβατηγού ,αλλά απ' ότι φαίνεται διακινούνταν και "παράνομοι μετανάστες" και εκτελούσε δρομολόγιο Πάτρα - Ανκόνα . Πρό 12 ημερών είχε ελεγχθεί το πλοίο στην Πάτρα και είχαν διαπιστωθεί σημαντικές ελλείψεις , η εταιρεία είχε ζητήσει προθεσμία 15 ημερών για να επιδιορθώσει τις βλάβες .Την 28η Δεκεμβρίου περί την 5η η και 4η πρωινή λίγο μετά τον απόπλου από την ενδιάμεση στάση της Ηγουμενίτσας , ξέσπασε φωτιά από άγνωστη αιτία , πιθανόν στο κατάστρωμα οχημάτων, ο Ιταλός κυβερνήτης εξακολούθησε με την ίδια ταχύτητα την πορεία πλεύσης του με κατεύθυνση τον ιταλικό λιμένα δίχως να εκπέμψει SOS και αντιμετώπισε ανεπιτυχώς την πυρκαγιά , πιθανόν να βρισκόταν σε επικοινωνία με την ιταλική πλοιοκτήτρια εταιρεία κι απ΄αυτούς να λάμβανε εντολές , όταν τελικά κάλεσε σε βοήθεια το πλοίο είχε φθάσει στο στενό του Οτράντο τυλιγμένο στις φλόγες , πάντως η επιχείρηση διάσωσης ξεκίνησε με καθυστέρηση και αρκετή απόσταση από τις ακτές . Οι επιβάτες σχεδόν κατά τον ήμισυ ήταν αλλοδαποί κυρίως ασιατικών εθνικοτήτων αλλά και Ευρωπαίοι, επαγγελματίες οδηγοί ,τουρίστες και παράνομοι μετανάστες και άνω του ημίσεως ελληνικής υπηκοότητας μεταξύ αυτών πολλά γυναικόπαιδα , αυτοί όλοι μετακινήθηκαν στο εξωτερικό των ανωτέρων καταστρωμάτων υπό αγρίων συνθηκών . Το έδαφος πυρακτωμένο , οι άνεμοι εκινούντο με ταχύτητα άνω των 9 μποφόρ , άλλοι εκ των επιβατών έπεφταν στο πέλαγος για να αποφύγουν την καύση , το καλό ήταν πώς την νύχτα εξασθένησαν οι άνεμοι και εκδηλώθηκε βροχόπτωση και ασθενής χιονόπτωση πού μείωσε την θερμοκρασία στο άνω κατάστρωμα . Η διάσωση επιβατών και πληρώματος έγινε κυρίως από ιταλικά καί ελληνικά μέσα ,τα πυροσβεστικά πού έσπευσαν κατέβρεξαν σκάφος κι επιβάτες μαζί ,τα δε ελικόπτερα προσπαθούσαν με δυσκολία να προσεγγίσουν από αέρος και να τους ανελκύσουν ,εξ' αιτίας ανέμων, πυράς,καπνών και νύχτας . Κατά την μαρτυρία της κυρίας Θεοδοσίου κάποια ανθρωπιθηκοειδή , ίσως ιρακινής, τουρκικής καταγωγής όπως είπε, χτύπαγαν τα γυναικόπαιδα με σφαλιάρες και γροθιές και τα απωθούσαν βίαια για να υφαρπάξουν την προτεραιότητα διαφυγής . Από μαρτυρία ιταλού πιλότου " κατά την διάρκεια της ημέρας οι Ασιάτες εφοβούντο να ανέβουν στο ελικόπτερο , αλλά όταν νύχτωσε αυξήθηκε ο πανικός τους και ποδοπατούσαν τούς άλλους γιά να ανελκυσθούν αυτοί επί των ελικοπτέρων καί να διασωθούν ". Από μαρτυρία επιβάτη κάτοικου Ελλάδος πού συμμετείχε αυθορμήτως στο έργο της διάσωσης όπως δήλωσε στα ΜΜΕ " κατά την εκκένωση του πλοίου 2 μέλη του πληρώματος κι ένας διασώστης επί της γέφυρας τηρούσαν σειρά προτεραιότητας και προηγούντο παιδιά και μητέρες , αλλά όταν οι υπεύθυνοι αποχώρησαν ,οι μουσουλμάνοι έσπασαν την σειρά βίαια και πλάκωσαν στο ξύλο κι αυτόν και τους υπόλοιπους αδιακρίτως " . Απολογισμός έως στιγμής 13 νεκροί , 427 διασωθέντες με πολλούς τραυματίες και άγνωστος αριθμός αγνοουμένων υπολογιζόμενου σε δεκάδες . Εισαγγελίες της Απουλίας έχουν αρχίσει έρευνες για το ναυάγιο και το πόρισμα αναμένεται εξίσου καυτό .Αλλά λόγω της οικονομικής πολιτικής ,ελεύθερης μετακίνησης ανθρώπων και εμπορευμάτων , ανοιχτών συνόρων και λοιπών συμφερόντων πού υποστηρίζουν οι επιχειρηματίες , οι πολιτικοί τσαρλατάνοι , τα συνδικάτα εγκλήματος , έως και γυναικωτοί από διαφορετικά κίνητρα , αμφιβάλλω αν θα ασκηθεί σοβαρή ποινική δίωξη στους υπευθύνους .
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου