Ἀρχική Σελίδα

Δευτέρα, 13 Αυγούστου 2018

Η μοιραία Πτήση 522 των Κυπριακών αερογραμμών Helios Airways .

Την 14η Αυγούστου 2005 αεροσκάφος  Boeing 737-31S της εταιρείας   Helios Airways αναχώρησε από την Λάρνακα  με προορισμό την Αθήνα και στην συνέχεια την  Πράγα της Τσεχίας ,  οι πορείες της ζωής   115 επιβατών  και 6 μελών  του πληρώματος συναντήθηκαν στην πτήση 522 .  Η αιτία του δυστυχήματος ήταν η μη αναγνώριση ότι ο επιλογέας τρόπου λειτουργίας του συστήματος συμπίεσης βρισκόταν στην θέση χειροκίνητου man  , αδυναμία αναγνώρισης των προειδοποιήσεων του αεροσκάφους (σειρήνα ύψους θαλάμου , ένδειξη πτώσης μασκών οξυγόνου επιβατών, κύριος προειδοποιητικός σηματοδότης )  και  ευθύνες  σχετικά με  ελλείψεις της εταιρείας και αδυναμίες της ρυθμιστικής αρχής στην επίβλεψη της ασφάλειας πτήσεων . Το επίσημο πόρισμα Εδώ    ________________________________________________________________________________09:00. Απογείωση του αεροσκάφους από το αεροδρόμιο της Λάρνακας  (με προορισμό αρχικά την Αθήνα και στην συνέχεια την Πράγα ) . Η μη ενεργοποίηση  της λειτουργίας  του συστήματος συμπίεσης του  αεροσκάφους , άφησε να μειώνεται  η  ατμοσφαιρική πίεση κατά την άνοδο και απότομα και εκτός ορίου σχετικά με την αναπνευστική λειτουργία ,  αυτό προκάλεσε   υποξία και άλλα προβλήματα υγείας σε επιβάτες και πλήρωμα (ανεπαρκή οξυγόνωση του αίματος και παροχής από την διαδικασία μεταβολισμού της απαραίτητης  ενέργειας  προς τους  ιστούς ιδίως προς  τα εγκεφαλικά κύτταρα   )  και από αυτό  μείωση ἤ απώλεια της συνείδησης   το οποίο συνέβη  σε όλους τους επιβάτες και πλήρωμα  κατά και μετά την φάση ανόδου , έως  20 λεπτά   μετά την απογείωση  το πλήρωμα είχε υποστεί  συσκότιση (λιποθυμία)  και  από εκείνο το χρονικό σημείο   τερματίστηκε η  ροδιοτηλεφωνική επικοινωνία του πληρώματος και της επιμελητείας πτήσεων της εταιρείας ενώ  το αεροσκάφος συνέχισε την πτήση με τον αυτόματο πιλότο .  Όταν αυτό εισήλθε στο FIR Αθηνών δεν απάντησε  προς τους ελεγκτές  εναέριας κυκλοφορίας λόγω της κατάστασης του πληρώματος  και  τότε διατάχθηκε   από το ΓΕΕΘΑ η αναχαίτισή του , καθώς  μετά το γεγονός των τρομοκρατικών επιθέσεων στις ΗΠΑ την  11η  Σεπτεμβρίου 2001 είχε προκληθεί  φόβος για παρόμοιες  επιθέσεις και επισκιάσει  την ανησυχία των αεροπορικών ατυχημάτων . 11:05  Απογειώθηκαν  2 μαχητικά αεροσκάφη της πολεμικής αεροπορίας  με σκοπό την αναχαίτιση του πολιτικού αεροσκάφους .  11:41   Aνέκτησε την  συνείδησή του  ένας επιβάτης   ο Α.  Προδρόμου ο οποίος  είχε πτυχίο πιλότου και στην συνέχεια κατέβαλε προσπάθεια  να αποκτήσει  τον έλεγχο του   αεροσκάφους και να το διασώσει , οι δε  της Π.Α  υπέθεσαν ότι ίσως  πρόκειται   για αεροπειρατή  , ωστόσο ο Προδρόμου δεν ήταν επαγγελματίας πιλότος ίσως  τα καύσιμα του αεροσκάφους να εξαντλήθηκαν και να  σταμάτησε η λειτουργία των κινητήρων  και   ξεκίνησε η πτώση του προς ορεινή  ακατοίκητη  περιοχή της Αττικής   ,  έως την στιγμή της πρόσκρουσης του αεροσκάφους στο έδαφος όλοι οι επιβάτες και το πλήρωμα ήταν ζωντανοί , από τις εκρήξεις της πρόσκρουσης προκλήθηκε και δασική πυρκαγιά  .    Αναφορές   χειριστή του ενός μαχητικού αεροσκάφους κατά την διάρκεια της κορύφωσης της αεροπορικής τραγωδίας  . Εδώ   _________________________________________________________________________________Το  Πρωτοδικείο Αθηνών έκρινε ενόχους χωρίς ελαφρυντικά   4 πρόσωπα στελέχη της αεροπορικής εταιρίας Helios Airways   ,τρείς από αυτούς  για εγκληματική ενσυνείδητη αμέλεια καί έναν για εγκληματική αμέλεια ασυνείδητη , 3 έτη ποινή βάσης συν ένα έτος για κάθε νεκρό . Το 2013 το Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων μείωσε την ποινή  στους  τρείς σε  10ετή ποινή καθείρξεως εξαγοράσιμης προς 73 χιλιάδες ευρώ  .Αντίθετα το  δικαστήριο της Λευκωσίας έκρινε ότι δεν τεκμηριώνονται οι κατηγορίες σε βάρος των κατηγορούμενων , ο Γενικός Εισαγγελέας της Λευκωσίας  δεν άσκησε δίωξη σε όσους ήδη είχαν δικασθεί σε δικαστήριο των Αθηνών  και ανέστειλε την δίωξη προς την αεροπορική εταιρεία Helios Airways και τον   ιδιοκτήτη της εταιρείας  η οποία είναι θυγατρική μίας μεγαλύτερης τουριστικής επιχείρησης της ίδιας οικογένειας . Δεν γνωρίζω τις δικογραφίες αλλά από αυτές τις πληροφορίες φαίνεται ότι   οι υπεύθυνοι της αεροπορικής τραγωδίας ,  διευθυντές της αεροπορικής ταξιδιωτικής   και της κατασκευαστικής εταιρείας του αεροσκάφους ,  χειριστές , μηχανικοί , επιμελητές   δεν γνώριζαν  το λάθος  ,ωστόσο  είχαν διαπράξει  λάθος ,   πρόκειται για ατέλεια προς την  επιλογή ενεργοποίησης του συστήματος συμπίεσης του αέρα της καμπίνας και μη σαφή ένδειξη ως προς την  μη ενεργοποίησή του ,  υπήρξαν καθυστερημένα και γενικά προειδοποιητικά σήματα αλλά όχι  ένα σαφές και έγκαιρο σήμα κατά την στιγμή απογείωσης   που θα  υποδείκνυε στο πλήρωμα απλή ενέργεια προς  ενεργοποίηση του συστήματος  συμπίεσης του αέρα  , στην συνέχεια  ήταν αργά για να αντιδράσει το πλήρωμα καθώς η ατμοσφαιρική πίεση είχε πέσει κάτω του ορίου ανθρώπινης αντοχής και η υποξία είχε μειώσει την αντιληπτική τους ικανότητα κι όσο κυλούσε ο χρόνος  αυτό  χειροτέρευε .Εξάλλου μετά το πολύνεκρο αυτό συμβάν η αμερικανική κατασκευαστική εταιρεία  διόρθωσε το ελάττωμα  και οι άλλες αεροπορικές ταξιδιωτικές εταιρείες δίνουν περισσότερο προσοχή σε αυτήν την σημαντική λεπτομέρεια σχετικά με την ατμοσφαιρική πίεση της καμπίνας του αεροσκάφους , κατά την γνώμη μου η αμερικανική κατασκευαστική αεροσκαφών εταιρείακαι   η κυπριακή αεροπορική ταξιδιωτική εταιρεία θυγατρική μεγαλύτερης  τουριστικής εταιρείας  που από  την εμπορική δράση και παραλείψεις τους στην ασφάλεια έχει προκληθεί το πολύνεκρο συμβάν  έχουν  ηθική και νομική   υποχρέωση  να αποζημιώσουν  τους συγγενείς των θυμάτων  .       

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου