Τις πρωϊνές ώρες της Παρακευής 4ης Μαΐου 2018 , εμπορικό πλοίο Karmate τουρκικής σημαίας προσέκρουσε κατά της κανονιοφόρου του Πολεμικού Ναυτικού « Αρματωλός P 18 » εντός των Εθνικών Χωρικών Υδάτων νοτιοανατολικά της νήσου Λέσβου , παραβιάζοντας τον Διεθνή Κανονισμό Αποφυγής Σύγκρουσης ως πλοίο καταφθάνον , η σύγκρουση προκάλεσε ελαφρές ζημιές στην κανονιοφόρο χωρίς τραυματίες και μόλυνση του περιβάλλοντος . Η ελληνική κανονιοφόρος «Αρματωλός P -18» ( τύπος μικρού εκτοπίσματος περιπολικού πολεμικού πλοίου) εκτελούσε προγραμματισμένη περιπολία στα πλαίσια της συμμαχικής επιχείρησης " Aegean Activity " προς αντιμετώπιση της παράνομης και μαζικής μετακίνησης -μετανάστευσης από την Τουρκία προς την Ελλάδα στην περιοχή του Αιγαίου Πελάγους . Μετά την σύγκρουση το τουρκικό εμπορικό πλοίο αύξησε ταχύτητα και απομακρύνθηκε με κατεύθυνση τις ακτές της Μικράς Ασίας που ελέγχει το τουρκικό κράτος χωρίς να απαντήσει στις κλήσεις ασυρμάτου της ελληνικής κανονιοφόρου , αμέσως ενημερώθηκε το ΓΕΝ και το υπουργείο αμύνης και ακολούθως η κυβέρνηση και διοίκηση του NATO , η κανονιοφόρος συνέχισε την αποστολή της . (Η άνω πληροφόρηση είναι βασισμένη σε ανακοίνωση του ΓΕΝ ). _________________________________________________________________________________Όταν δύο πλοία κινούνται σε μία θαλάσσια περιοχή προσεγγίζοντας το ένα το άλλο και οι πορείες τους τέμνονται είτε η πορεία του ενός πλοίου διέρχεται από το σημείο αγκυροβολίου του άλλου υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης . Είναι υποχρεωτικό τα πλοία να εφαρμόζουν κανόνες ασφαλούς ταχύτητας και οπτικής και ακουστικής επιτήρησης με όλα τα μέσα που διαθέτει το πλοίο στην γέφυρα είτε το πλοίο κινείται είτε είναι αγκυροβολημένο προς επιτήρηση αυτών που προσεγγίζουν . Αν διαπιστωθεί προσέγγιση πλοίου πρέπει να εκτιμηθεί ο κίνδυνος συγκρούσεως χρησιμοποιώντας τις οπτικές διοπτεύσεις πυξίδας και ραντάρ , υποτύπωση ραντάρ , ισοδύναμη μέθοδο κλπ όταν διαπιστωθεί κίνδυνος ἤ και αμφιβολία κινδύνου σύγκρουσης πρέπει να εκτελεστούν οι χειρισμοί αποφυγής σύγκρουσης της εγκαίρου και σημαντικής μεταβολής πορείας αντιληπτής και στο άλλο πλοίο ἤ και μεταβολή ταχύτητας , στην περίπτωση που καταφθάνει πλοίο λοξά παραπλεύρως μεγαλύτερη ευθύνη για την σύγκρουση έχει το καταφθάνον πλοίο αλλά είναι υποχρεωμένο να εκτελέσει τους χειρισμούς αποφυγής και το καταφθανόμενο πλοίο. _________________________________________________________________________________Το περιστατικό διερευνάται ίσως είναι ατύχημα από μη εκτίμηση κινδύνου και καθυστερημένη διενέργεια χειρισμών αποφυγής της σύγκρουσης . Εξ' αιτίας της τουρκικής απειλής στο Αιγαίο Πέλαγος και των επαναλαμβανόμενων επιθετικών ενεργειών οποιαδήποτε είδηση σύγκρουσης που δεν έχει διερευνηθεί προκαλεί πανελλήνια ανησυχία . Ίσως το παραπάνω να ήταν ένα ασήμαντο γεγονός σχετικά με άλλα εξαιρετικής σοβαρότητας ένοπλης ἤ φαινομενικά μη ένοπλης επίθεσης στο εσωτερικό και στα σύνορα της Χώρας εναντίον του ελληνικού έθνους κράτους και των δικαιωμάτων του ελληνικού λαού .
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου