Στα ελληνικά παλαιότερα λεγόταν αντιτορπιλικό συνώνυμο του αγγλικού όρου καταστροφέας τορπιλικών και μετά καταστροφέας .
Είναι ταχύ , ευέλικτο , μακροχρόνιας αντοχής πλοίο , όπως δηλώνει το παλαιότερο όνομά του αρχικά ήταν κατασκευασμένο μικρό ευέλικτο πλοίο με σκοπό την καταστροφή των μικρών εχθρικών τορπιλικών πλοίων που απειλούσαν σημαντικά με την τορπίλη τα μεγάλα πλοία και λίγο αργότερα περισσότερων μαχητικών σκοπών και αυξήθηκε σε διαστάσεις ,κατά τον Α' Παγκ. Πόλεμο βελτιώθηκε σε δίωξη των υποβρυχίων , ενώ στην σύγχρονη πυραυλική εποχή η ανάγκη περισσότερων πλοίων προς ανθυποβρυχιακό σκοπό συμπληρώνεται με κατασκευή μικρότερων διαστάσεων πλοίων φρεγατών και κορβετών (υποθετικά με μικρότερο κόστος) και ελάχιστες κλάσεις φρεγατών και για αντιαεροπορικό σκοπό , ενώ περισσότερους μαχητικούς σκοπούς επιτελούν οι μεγαλύτεροι καταστροφείς (εναντίον κάθε απειλής ) κατευθυνόμενων βλημάτων (πυραύλων) που έχουν εξελιχθεί στο κύριο επιφανείας πλοίο μάχης . ________________________________________________________________________________ Το αντιτορπιλικό ἤ καταστροφέας των τορπιλικών ἤ τορπιλοβόλων (τα οποία ήταν μικρά ευέλικτα πλοία χαμηλού κόστους ασύμμετρης απειλής που προσέβαλαν αιφνιδιαστικά μεγάλα πολεμικά πλοία υψηλού κόστους με το υποβρύχιο όπλο τορπίλη , μία εύστοχη τορπιλική βολή μπορούσε να διασπάσει το ύφαλο κάτω της επιφάνειας μέρος του πλοίου και στην συνέχεια αυτό να βουλιάξει ) , εναντίον του τορπιλοβόλου κατασκευάσθηκε το αντιτορπιλικό προς τα τέλη του 19ου αι. από ναυπηγεία της Μεγάλης Βρετανίας και χρησιμοποιήθηκε από το Βασιλικό Ναυτικό της Μεγάλης Βρετανίας και της Ισπανίας και στην συνέχεια της Ιαπωνίας αρχικά για την καταπολέμηση των τορπιλικών και λίγο αργότερα αναλαμβάνοντας περισσότερους μαχητικούς ρόλους περιπολίας , παρεμπόδισης συνοδείας και επίθεσης σε εχθρικό στόλο με υψηλές επιτυχίες μαζί με μεγαλύτερα πλοία στις ναυμαχίες του Ρωσο-Ιαπωνικού πολέμου 1904-05 . Παλαιότερα ήταν μικρό ,μακρόστενου , κυρτού σχεδιασμού που συμμετείχε σε μεγάλες επιχειρήσεις και ήταν πιό άβολο και κουραστικό για όλο το πλήρωμα σε σχέση με τα μεγαλύτερα πλοία , ωστόσο αυξήθηκε σε διαστάσεις για να εξυπηρετήσει περισσότερους μαχητικούς σκοπούς . Από τον πρώτο Μεγάλο Πόλεμο στις αρχές του 20ου αιώνα και της ανάπτυξης του γερμανικού υποβρυχίου που είχε την δυνατότητα απόκρυψης από τα εχθρικά πυρά και πυροδότησης τορπιλών , τα αντιτορπιλικά βελτιώθηκαν σε σχεδιασμό και εξοπλίστηκαν με υδρόφωνα και βόμβες βάθους προς εντοπισμό και καταστροφή των υποβρυχίων . Κατά την διάρκεια του μεσοπολέμου και λίγο πρίν τον δεύτερο Παγκ. Πόλεμο η Ιαπωνία , η Γαλλία και η Γερμανία έκτισαν μεγαλύτερα και ταχύτερα αντιτορπιλικά με ισχυρότερα και περισσότερα όπλα . Ο Β' Παγκόσμιος Πόλεμος έδειξε αδυναμία των πλοίων γενικώς στις αεροπορικές και τορπιλικές επιθέσεις , τα δε αντιτορπιλικά ενισχύθηκαν σε σόναρ (υποβρύχιου ραδιοεντοπιστή) περισσότερα ανθυποβρυχιακά και αντιαεροπορικά όπλα ωστόσο είχαν σημαντικές απώλειες κυρίως από αεροπορικές επιδρομές . Από την ανάγκη αντιμετωπίσεως της αύξουσας υποβρύχιας απειλής με συμπλήρωση περισσότερων πλοίων εύκολης μαζικής παραγωγής κατασκευάσθηκε υψηλός αριθμός μικρότερων πλοίων κορβετών που δεν ήταν αποτελεσματικές σε υπερπόντιες συνοδείες και αντικαταστάθηκαν από φρεγάτες ανθυποβρυχιακού ρόλου . Από την δεκαετία του 1960 η πυραυλική τεχνολογία και οι επιθέσεις σε πλοία με πυραύλους επιφανείας -επιφανείας και αέρος- επιφανείας αλλά και τορπίλες από εχθρικά πλοία επιφανείας , υποβρύχια , αεροσκάφη και πυραύλια συστήματα από την ξηρά , δημιούργησε την ανάγκη τροποποίησης των καταστροφέων με ισχυρότερους ραδιοεντοπιστές και πυραύλια όπλα και άλλα αυτόματα και αυτόνομα αντιαεροπορικά -αντιβαλλιστικά ἤ αντιπλοίων πυροβόλα όπλα που χειρίζονται οι αξιωματικοί του πληρώματος ηλεκτρονικά από την αίθουσα του κέντρου πληροφοριών μάχης . Το αεροπλανοφόρο παρέμεινε το σημαντικότερο και υψηλότερου κόστους πλοίο μεταφοράς αεροσκαφών που είχε αντικαταστήσει το θωρηκτό μάχης , το καταδρομικό παραμένει σε υπηρεσία εκσυγχρονισμένο σε δύο κράτη (ΗΠΑ και Ρωσική ομοσπονδία ) αλλά δεν κατασκευάζονται νέα φαίνεται να αντικαθίσταται από μεγαλύτερο καταστροφέα ἤ καταδρομικό κατευθυνόμενων βλημάτων (πυραύλων) που τον κατηγοριοποιούν ως καταστροφέα . Οι σύγχρονοι καταστροφείς είναι εκτοπίσματος άνω των 7 χιλιάδων η αμερικανική κλάση Zumwalt εκτοπίσματος περίπου 16000 τόνων μεγαλύτερο και από τα καταδρομικά σε υπηρεσία και στο σχέδιο φέρει ομοιότητες με θωρακισμένο καταδρομικό σε μία σύγχρονη εκδοχή καλυπτόμενων ηλεκτρονικών οπλικών συστημάτων και υπό σχεδιασμό μία ρωσική κλάση πιό μεγάλη των 20 χιλιάδων τόνων αλλά δεν είναι βέβαιο ότι θα κατασκευασθεί καθώς παρουσιάζουν πολύ υψηλό κόστος . Ορισμένα ασιατικά κράτη με υψηλό εργατικό δυναμικό που αυξάνουν σε οικονομική , τεχνολογική και στρατιωτική ισχύ έχουν ικανότητα κατασκευής ισχυρών πλοίων σε χαμηλότερο κόστος σε σχέση με τα δυτικά κράτη . _________________________________________________________________________________Ο καταστροφέας (πρώην αντιτορπιλικό ἤ καταδρομικό ) φέρει ισχυρότερα ηλεκτρονικά ραδιοεντοπιστικά -πυραυλικά -τορπιλικά συστήματα και βλήματα και αντίμετρα σε σχέση με τις φρεγάτες (με εξαίρεση κάποιες βορειοδυτικές ευρωπαϊκές φρεγάτες που έχουν βελτιστοποιηθεί σε εναέρια άμυνα ) και είναι περισσότερο αξιόπλοο και μακροχρόνιας αντοχής πλοίο που μπορεί να εκσυγχρονισθεί περισσότερες φορές . ________________________________________________________________________________ Ναυτική ισχύ σε σύνολο αριθμών πλοίων «Καταστροφέων κατευθυνόμενων βλημάτων» σε υπηρεσία ανά κράτος . _________________________________________________________________________________ ΗΠΑ 69 Ιαπωνία 40 Κίνα 36 _________________________________________________________________________________Ρωσία 18 Νότιος Κορέα 12 Ινδία 11 Γαλλία 11 _________________________________________________________________________________Ην. Βασίλειο 6 Αργεντινή 5 Ισπανία 5 Ιταλία 4 _________________________________________________________________________________Ολλανδία 4 Ταϊβάν 4 Βραζιλία 3 Δανία 3 _________________________________________________________________________________Ρουμανία 3 Σαουδ. Αραβία 3 Αυστραλία 2 _________________________________________________________________________________Χιλή 1 Μαρόκο 1 Πακιστάν 1 _________________________________________________________________________________ Συνυπολογίζοντας την ισχύ των ραδιοεντοπιστών ,μηχανών , συστημάτων εκτοξευτών και κατευθυνόμενων πυραύλων - τορπιλών και άλλων πυροβόλων όπλων , έτος που εισήλθε σε υπηρεσία , εκτόπισμα , κόστος απόκτησης ,ταχύτητα , εμβέλεια , χαμηλή παρατήρηση , θωράκιση ακολουθεί πίνακας και σύνδεσμοι βίντεο των ισχυρότερων σύγχρονων καταστροφέων ἤ όπως ήταν παλαιότερα γνωστά αντιτορπιλικών . _________________________________________________________________________________Κράτος Κλάση Τύπος Εκτόπισμα Έτος εκτέλεσης Κόστος έκαστο Βίντεο _________________________________________________________________________________ΗΠΑ Zumwalt κατευθ. βλημάτων 15995 2016 , $ 4,2 δισ. Zumwalt class destroyer »» Arleigh Burke »» 8315 1991-2018 , $ 1,8 δισ. DDG 69, USS Milius ________________________________________________________________________________Κίνα 055 D »» 2019 , € 780 εκ. Type 055 Destroyer , 101 ________________________________________________________________________________ »» 052 D »» 2014-19 , φθηνότερο Type 052 D , 117 ________________________________________________________________________________ Ινδία Kolkata Απόκρυψης »» 2014-16 , € 500 εκ. Kolkata class Destroyer _________________________________________________________________________________ Ην. Βασίλειο Daring class »» 2009-13 , άνω του 1£ δισ. HMS Defender / Type 45 D. ________________________________________________________________________________Αυστραλία Hobart class »» 2017-18 , €1,9 δισ. . HMAS Hobart DDG 39_ _________________________________________________________________________________Νότιος Κορέα Sejong the Great »» 2008-13 , €831 εκ. Sejong the Great , 993 _________________________________________________________________________________Ιαπωνία Maya class »» 2020-21, €1,3 δισ. JS Haguro / Maya class _________________________________________________________________________________»» Atago class »» 2004-08 , € 1,1 δισ. JS Atago (DDG 177) _________________________________________________________________________________ Παλαιότερα που έχουν εκσυγχρονισθεί. _________________________________________________________________________________Ρωσική ομοσπονδ. Udaloy class »» 1982-1999 - Admiral Kulakov _________________________________________________________________________________Υβριδικές φρεγάτες - καταστροφείς (αντιτορπιλικά ) , στα κράτη που είναι σε υπηρεσία κατηγοριοποιούνται με ένδειξη καταστροφείς , ωστόσο η κλάση βασίζεται σε προηγούμενο τύπο γαλλικής φρεγάτας και μικρότερου ιταλικού αντιτορπιλικού . _________________________________________________________________________________Γαλλία Horizon class »» 2008-09 , € 1,1 δισ. Horizon / D 620_ _________________________________________________________________________________Ιταλία Horizon class »» 2007-09 , € 1,5 δισ.
________________________________________________________________________________ Καταστροφείς πλοία που χρειάζεται η Ελλάδα για την άμυνα σε διάστημα δεκαετίας με κόστος έως 1 δισεκατομμύριο για κάθε νέο πλοίο και κάτω του 0,5 για μεταχειρισμένο εκσυγχρονισμένο σε ηλεκτρονικά συστήματα και όπλα πλοίο είναι (4) τέσσερα . _________________________________________________________________________________ Στην νεότερη ιστορία του Ελληνικού κράτους περίοδο το πρώτο ήμισυ του 20ου αι. μΧ τα περισσότερα ένδοξα πολεμικά πλοία ήταν το θωρακισμένο καταδρομικό «Γεώργιος Αβέρωφ » και οι καταστροφείς ἤ αντιτορπιλικά «Βασιλεύς Γεώργιος » και «Βασίλισσα Όλγα » πού είχαν καταστρέψει πολλά εχθρικά πλοία στον Ελληνο-τουρκικό και Β' Παγκόσμιο Πόλεμο σε μία εποχή με διαφορετικά χαρακτηριστικά της ελληνικής κοινωνίας , περισσότερη αγροτική τάξη και θρησκεία -ευσέβεια εξ' αυτού πολύτεκνες οικογένειες , εξ' αυτού ζωντάνια , εργατικό δυναμικό και μαχητικότητα , εξ' αυτού συμμάχους , η σημερινή κατάσταση δεν συνέβη ως φυσιολογική κοινωνική παρακμή αλλά από πολιτικά μέτρα που υποκινούν έξωθεν διεθνιστικοί και μισαλλόδοξοι κύκλοι με υποστήριξη πολιτικών με τέτοιες πεποιθήσεις προς υπονόμευση αρχικά χριστιανικών ἤ και περισσότερων κρατών . _________________________________________________________________________________Από την δεκαετία του 1990 το Ελληνικό πολεμικό ναυτικό ξεκίνησε αντικατάσταση των απαρχαιωμένων καταστροφέων ἤ αντιτορπιλικών που είχε σε υπηρεσία από νεότερες ολλανδικές και γερμανικές φρεγάτες που οι τελευταίες μονάδες κατασκευάζονταν στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά στην Αττική ,και διαδόθηκε διπλή παραπληροφόρηση Α) «Ότι τα πλοία κατασκευάζονταν σε Ελληνικά Ναυπηγεία» . Στην πραγματικότητα ήταν πρώην ελληνικά που έχουν εξαγορασθεί από την γερμανική εταιρεία TyssenKrupp Marine Systems και την αραβική εταιρεία Abu Dhabi MAR οι οποίες έχουν συγχωνευθεί και απασχολούν αλλοδαπούς και ημεδαπούς εργαζόμενους , κατασκευάζονται μικρά πολεμικά πλοία και υποστηρίξεως με υψηλό κόστος προς το ελληνικό δημόσιο , περίπου 60% του κόστους είναι ο εξοπλισμός ηλεκτρονικών αισθητήρων και οπλικών συστημάτων και βλημάτων που δεν κατασκευάζονται στα ναυπηγεία αλλά τα προμηθεύονται από την διεθνή αγορά και τα ενσωματώνουν στα πλοία , η εταιρεία έχει 0,5 δισεκατομμύριο ευρώ χρέος και κανονικά έπρεπε να είχε κηρύξει πτώχευση την οποία κρατάει με παραγγελίες το ελληνικό δημόσιο, το ύπουλο με τις ιδιωτικοποιήσεις δημόσιων επιχειρήσεων και οργανισμών είναι ότι μάλλον εκμεταλλεύονται τις υπάρχουσες κρατικές υποδομές και περισσότερο εκμηδενίζουν αντί να αναπτύσσουν την βιομηχανική παραγωγή υψηλής τεχνολογίας του κράτους . Β) «Ότι οι φρεγάτες αντικαθιστούσαν παγκοσμίως τους καταστροφείς κατευθυνόμενων βλημάτων » . Οι παραπάνω πίνακες αποδεικνύουν ότι αυτό ήταν παραπληροφόρηση , μάλιστα τα κράτη που διαθέτουν τους περισσότερους καταστροφείς σε υπηρεσία έχουν αναλογία περισσότερων καταστροφέων από φρεγάτες και κορβέτες , περισσότερο η απουσία καταστροφέων συμβαίνει στα κράτη της Ε.Ε , άλλα δεν έχουν κατάλληλα ναυπηγεία , άλλα έχουν προγραμματίσει διαφορετικούς τύπους , και άλλα εξ΄αιτίας περικοπών αμυντικών δαπανών , εξ' αιτίας παρατεταμένης ειρήνης και μείωσης γεννήσεων και εργατικού δυναμικού , αντιστρόφως ανάλογα αύξηση του κόστους παραγωγής ορισμένες κυβερνήσεις κρατών της Ε.Ε μειώνουν τις αμυντικές δαπάνες μέχρι υπερβολής , το ΝΑΤΟ έχει ασκήσει συστάσεις στην γερμανική κυβέρνηση ότι υποχρεούται να αυξήσει τις αμυντικές δαπάνες . Τα δυτικά κράτη αντιμετωπίζουν πολιτικές αλλά δεν αντιμετωπίζουν άμεσες στρατιωτικές απειλές , ωστόσο το ένα σχετίζεται με το άλλο και το ελληνικό κράτος αντιμετωπίζει και στρατιωτικές επιθέσεις και από το 1922 μειώνεται σε χωρική επικράτεια και ομογένεια από πολιτική και στρατιωτική υποχώρηση με σύνηθες άλλοθι πολιτικό και ορισμένες φορές και στρατιωτικό επιτελικό ότι δεν επαρκούν τα αμυντικά μέσα και οι λοιπές κρατικές υποδομές υποστήριξης του αγώνα . _________________________________________________________________________________
Είναι ταχύ , ευέλικτο , μακροχρόνιας αντοχής πλοίο , όπως δηλώνει το παλαιότερο όνομά του αρχικά ήταν κατασκευασμένο μικρό ευέλικτο πλοίο με σκοπό την καταστροφή των μικρών εχθρικών τορπιλικών πλοίων που απειλούσαν σημαντικά με την τορπίλη τα μεγάλα πλοία και λίγο αργότερα περισσότερων μαχητικών σκοπών και αυξήθηκε σε διαστάσεις ,κατά τον Α' Παγκ. Πόλεμο βελτιώθηκε σε δίωξη των υποβρυχίων , ενώ στην σύγχρονη πυραυλική εποχή η ανάγκη περισσότερων πλοίων προς ανθυποβρυχιακό σκοπό συμπληρώνεται με κατασκευή μικρότερων διαστάσεων πλοίων φρεγατών και κορβετών (υποθετικά με μικρότερο κόστος) και ελάχιστες κλάσεις φρεγατών και για αντιαεροπορικό σκοπό , ενώ περισσότερους μαχητικούς σκοπούς επιτελούν οι μεγαλύτεροι καταστροφείς (εναντίον κάθε απειλής ) κατευθυνόμενων βλημάτων (πυραύλων) που έχουν εξελιχθεί στο κύριο επιφανείας πλοίο μάχης . ________________________________________________________________________________ Το αντιτορπιλικό ἤ καταστροφέας των τορπιλικών ἤ τορπιλοβόλων (τα οποία ήταν μικρά ευέλικτα πλοία χαμηλού κόστους ασύμμετρης απειλής που προσέβαλαν αιφνιδιαστικά μεγάλα πολεμικά πλοία υψηλού κόστους με το υποβρύχιο όπλο τορπίλη , μία εύστοχη τορπιλική βολή μπορούσε να διασπάσει το ύφαλο κάτω της επιφάνειας μέρος του πλοίου και στην συνέχεια αυτό να βουλιάξει ) , εναντίον του τορπιλοβόλου κατασκευάσθηκε το αντιτορπιλικό προς τα τέλη του 19ου αι. από ναυπηγεία της Μεγάλης Βρετανίας και χρησιμοποιήθηκε από το Βασιλικό Ναυτικό της Μεγάλης Βρετανίας και της Ισπανίας και στην συνέχεια της Ιαπωνίας αρχικά για την καταπολέμηση των τορπιλικών και λίγο αργότερα αναλαμβάνοντας περισσότερους μαχητικούς ρόλους περιπολίας , παρεμπόδισης συνοδείας και επίθεσης σε εχθρικό στόλο με υψηλές επιτυχίες μαζί με μεγαλύτερα πλοία στις ναυμαχίες του Ρωσο-Ιαπωνικού πολέμου 1904-05 . Παλαιότερα ήταν μικρό ,μακρόστενου , κυρτού σχεδιασμού που συμμετείχε σε μεγάλες επιχειρήσεις και ήταν πιό άβολο και κουραστικό για όλο το πλήρωμα σε σχέση με τα μεγαλύτερα πλοία , ωστόσο αυξήθηκε σε διαστάσεις για να εξυπηρετήσει περισσότερους μαχητικούς σκοπούς . Από τον πρώτο Μεγάλο Πόλεμο στις αρχές του 20ου αιώνα και της ανάπτυξης του γερμανικού υποβρυχίου που είχε την δυνατότητα απόκρυψης από τα εχθρικά πυρά και πυροδότησης τορπιλών , τα αντιτορπιλικά βελτιώθηκαν σε σχεδιασμό και εξοπλίστηκαν με υδρόφωνα και βόμβες βάθους προς εντοπισμό και καταστροφή των υποβρυχίων . Κατά την διάρκεια του μεσοπολέμου και λίγο πρίν τον δεύτερο Παγκ. Πόλεμο η Ιαπωνία , η Γαλλία και η Γερμανία έκτισαν μεγαλύτερα και ταχύτερα αντιτορπιλικά με ισχυρότερα και περισσότερα όπλα . Ο Β' Παγκόσμιος Πόλεμος έδειξε αδυναμία των πλοίων γενικώς στις αεροπορικές και τορπιλικές επιθέσεις , τα δε αντιτορπιλικά ενισχύθηκαν σε σόναρ (υποβρύχιου ραδιοεντοπιστή) περισσότερα ανθυποβρυχιακά και αντιαεροπορικά όπλα ωστόσο είχαν σημαντικές απώλειες κυρίως από αεροπορικές επιδρομές . Από την ανάγκη αντιμετωπίσεως της αύξουσας υποβρύχιας απειλής με συμπλήρωση περισσότερων πλοίων εύκολης μαζικής παραγωγής κατασκευάσθηκε υψηλός αριθμός μικρότερων πλοίων κορβετών που δεν ήταν αποτελεσματικές σε υπερπόντιες συνοδείες και αντικαταστάθηκαν από φρεγάτες ανθυποβρυχιακού ρόλου . Από την δεκαετία του 1960 η πυραυλική τεχνολογία και οι επιθέσεις σε πλοία με πυραύλους επιφανείας -επιφανείας και αέρος- επιφανείας αλλά και τορπίλες από εχθρικά πλοία επιφανείας , υποβρύχια , αεροσκάφη και πυραύλια συστήματα από την ξηρά , δημιούργησε την ανάγκη τροποποίησης των καταστροφέων με ισχυρότερους ραδιοεντοπιστές και πυραύλια όπλα και άλλα αυτόματα και αυτόνομα αντιαεροπορικά -αντιβαλλιστικά ἤ αντιπλοίων πυροβόλα όπλα που χειρίζονται οι αξιωματικοί του πληρώματος ηλεκτρονικά από την αίθουσα του κέντρου πληροφοριών μάχης . Το αεροπλανοφόρο παρέμεινε το σημαντικότερο και υψηλότερου κόστους πλοίο μεταφοράς αεροσκαφών που είχε αντικαταστήσει το θωρηκτό μάχης , το καταδρομικό παραμένει σε υπηρεσία εκσυγχρονισμένο σε δύο κράτη (ΗΠΑ και Ρωσική ομοσπονδία ) αλλά δεν κατασκευάζονται νέα φαίνεται να αντικαθίσταται από μεγαλύτερο καταστροφέα ἤ καταδρομικό κατευθυνόμενων βλημάτων (πυραύλων) που τον κατηγοριοποιούν ως καταστροφέα . Οι σύγχρονοι καταστροφείς είναι εκτοπίσματος άνω των 7 χιλιάδων η αμερικανική κλάση Zumwalt εκτοπίσματος περίπου 16000 τόνων μεγαλύτερο και από τα καταδρομικά σε υπηρεσία και στο σχέδιο φέρει ομοιότητες με θωρακισμένο καταδρομικό σε μία σύγχρονη εκδοχή καλυπτόμενων ηλεκτρονικών οπλικών συστημάτων και υπό σχεδιασμό μία ρωσική κλάση πιό μεγάλη των 20 χιλιάδων τόνων αλλά δεν είναι βέβαιο ότι θα κατασκευασθεί καθώς παρουσιάζουν πολύ υψηλό κόστος . Ορισμένα ασιατικά κράτη με υψηλό εργατικό δυναμικό που αυξάνουν σε οικονομική , τεχνολογική και στρατιωτική ισχύ έχουν ικανότητα κατασκευής ισχυρών πλοίων σε χαμηλότερο κόστος σε σχέση με τα δυτικά κράτη . _________________________________________________________________________________Ο καταστροφέας (πρώην αντιτορπιλικό ἤ καταδρομικό ) φέρει ισχυρότερα ηλεκτρονικά ραδιοεντοπιστικά -πυραυλικά -τορπιλικά συστήματα και βλήματα και αντίμετρα σε σχέση με τις φρεγάτες (με εξαίρεση κάποιες βορειοδυτικές ευρωπαϊκές φρεγάτες που έχουν βελτιστοποιηθεί σε εναέρια άμυνα ) και είναι περισσότερο αξιόπλοο και μακροχρόνιας αντοχής πλοίο που μπορεί να εκσυγχρονισθεί περισσότερες φορές . ________________________________________________________________________________ Ναυτική ισχύ σε σύνολο αριθμών πλοίων «Καταστροφέων κατευθυνόμενων βλημάτων» σε υπηρεσία ανά κράτος . _________________________________________________________________________________ ΗΠΑ 69 Ιαπωνία 40 Κίνα 36 _________________________________________________________________________________Ρωσία 18 Νότιος Κορέα 12 Ινδία 11 Γαλλία 11 _________________________________________________________________________________Ην. Βασίλειο 6 Αργεντινή 5 Ισπανία 5 Ιταλία 4 _________________________________________________________________________________Ολλανδία 4 Ταϊβάν 4 Βραζιλία 3 Δανία 3 _________________________________________________________________________________Ρουμανία 3 Σαουδ. Αραβία 3 Αυστραλία 2 _________________________________________________________________________________Χιλή 1 Μαρόκο 1 Πακιστάν 1 _________________________________________________________________________________ Συνυπολογίζοντας την ισχύ των ραδιοεντοπιστών ,μηχανών , συστημάτων εκτοξευτών και κατευθυνόμενων πυραύλων - τορπιλών και άλλων πυροβόλων όπλων , έτος που εισήλθε σε υπηρεσία , εκτόπισμα , κόστος απόκτησης ,ταχύτητα , εμβέλεια , χαμηλή παρατήρηση , θωράκιση ακολουθεί πίνακας και σύνδεσμοι βίντεο των ισχυρότερων σύγχρονων καταστροφέων ἤ όπως ήταν παλαιότερα γνωστά αντιτορπιλικών . _________________________________________________________________________________Κράτος Κλάση Τύπος Εκτόπισμα Έτος εκτέλεσης Κόστος έκαστο Βίντεο _________________________________________________________________________________ΗΠΑ Zumwalt κατευθ. βλημάτων 15995 2016 , $ 4,2 δισ. Zumwalt class destroyer »» Arleigh Burke »» 8315 1991-2018 , $ 1,8 δισ. DDG 69, USS Milius ________________________________________________________________________________Κίνα 055 D »» 2019 , € 780 εκ. Type 055 Destroyer , 101 ________________________________________________________________________________ »» 052 D »» 2014-19 , φθηνότερο Type 052 D , 117 ________________________________________________________________________________ Ινδία Kolkata Απόκρυψης »» 2014-16 , € 500 εκ. Kolkata class Destroyer _________________________________________________________________________________ Ην. Βασίλειο Daring class »» 2009-13 , άνω του 1£ δισ. HMS Defender / Type 45 D. ________________________________________________________________________________Αυστραλία Hobart class »» 2017-18 , €1,9 δισ. . HMAS Hobart DDG 39_ _________________________________________________________________________________Νότιος Κορέα Sejong the Great »» 2008-13 , €831 εκ. Sejong the Great , 993 _________________________________________________________________________________Ιαπωνία Maya class »» 2020-21, €1,3 δισ. JS Haguro / Maya class _________________________________________________________________________________»» Atago class »» 2004-08 , € 1,1 δισ. JS Atago (DDG 177) _________________________________________________________________________________ Παλαιότερα που έχουν εκσυγχρονισθεί. _________________________________________________________________________________Ρωσική ομοσπονδ. Udaloy class »» 1982-1999 - Admiral Kulakov _________________________________________________________________________________Υβριδικές φρεγάτες - καταστροφείς (αντιτορπιλικά ) , στα κράτη που είναι σε υπηρεσία κατηγοριοποιούνται με ένδειξη καταστροφείς , ωστόσο η κλάση βασίζεται σε προηγούμενο τύπο γαλλικής φρεγάτας και μικρότερου ιταλικού αντιτορπιλικού . _________________________________________________________________________________Γαλλία Horizon class »» 2008-09 , € 1,1 δισ. Horizon / D 620_ _________________________________________________________________________________Ιταλία Horizon class »» 2007-09 , € 1,5 δισ.
________________________________________________________________________________ Καταστροφείς πλοία που χρειάζεται η Ελλάδα για την άμυνα σε διάστημα δεκαετίας με κόστος έως 1 δισεκατομμύριο για κάθε νέο πλοίο και κάτω του 0,5 για μεταχειρισμένο εκσυγχρονισμένο σε ηλεκτρονικά συστήματα και όπλα πλοίο είναι (4) τέσσερα . _________________________________________________________________________________ Στην νεότερη ιστορία του Ελληνικού κράτους περίοδο το πρώτο ήμισυ του 20ου αι. μΧ τα περισσότερα ένδοξα πολεμικά πλοία ήταν το θωρακισμένο καταδρομικό «Γεώργιος Αβέρωφ » και οι καταστροφείς ἤ αντιτορπιλικά «Βασιλεύς Γεώργιος » και «Βασίλισσα Όλγα » πού είχαν καταστρέψει πολλά εχθρικά πλοία στον Ελληνο-τουρκικό και Β' Παγκόσμιο Πόλεμο σε μία εποχή με διαφορετικά χαρακτηριστικά της ελληνικής κοινωνίας , περισσότερη αγροτική τάξη και θρησκεία -ευσέβεια εξ' αυτού πολύτεκνες οικογένειες , εξ' αυτού ζωντάνια , εργατικό δυναμικό και μαχητικότητα , εξ' αυτού συμμάχους , η σημερινή κατάσταση δεν συνέβη ως φυσιολογική κοινωνική παρακμή αλλά από πολιτικά μέτρα που υποκινούν έξωθεν διεθνιστικοί και μισαλλόδοξοι κύκλοι με υποστήριξη πολιτικών με τέτοιες πεποιθήσεις προς υπονόμευση αρχικά χριστιανικών ἤ και περισσότερων κρατών . _________________________________________________________________________________Από την δεκαετία του 1990 το Ελληνικό πολεμικό ναυτικό ξεκίνησε αντικατάσταση των απαρχαιωμένων καταστροφέων ἤ αντιτορπιλικών που είχε σε υπηρεσία από νεότερες ολλανδικές και γερμανικές φρεγάτες που οι τελευταίες μονάδες κατασκευάζονταν στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά στην Αττική ,και διαδόθηκε διπλή παραπληροφόρηση Α) «Ότι τα πλοία κατασκευάζονταν σε Ελληνικά Ναυπηγεία» . Στην πραγματικότητα ήταν πρώην ελληνικά που έχουν εξαγορασθεί από την γερμανική εταιρεία TyssenKrupp Marine Systems και την αραβική εταιρεία Abu Dhabi MAR οι οποίες έχουν συγχωνευθεί και απασχολούν αλλοδαπούς και ημεδαπούς εργαζόμενους , κατασκευάζονται μικρά πολεμικά πλοία και υποστηρίξεως με υψηλό κόστος προς το ελληνικό δημόσιο , περίπου 60% του κόστους είναι ο εξοπλισμός ηλεκτρονικών αισθητήρων και οπλικών συστημάτων και βλημάτων που δεν κατασκευάζονται στα ναυπηγεία αλλά τα προμηθεύονται από την διεθνή αγορά και τα ενσωματώνουν στα πλοία , η εταιρεία έχει 0,5 δισεκατομμύριο ευρώ χρέος και κανονικά έπρεπε να είχε κηρύξει πτώχευση την οποία κρατάει με παραγγελίες το ελληνικό δημόσιο, το ύπουλο με τις ιδιωτικοποιήσεις δημόσιων επιχειρήσεων και οργανισμών είναι ότι μάλλον εκμεταλλεύονται τις υπάρχουσες κρατικές υποδομές και περισσότερο εκμηδενίζουν αντί να αναπτύσσουν την βιομηχανική παραγωγή υψηλής τεχνολογίας του κράτους . Β) «Ότι οι φρεγάτες αντικαθιστούσαν παγκοσμίως τους καταστροφείς κατευθυνόμενων βλημάτων » . Οι παραπάνω πίνακες αποδεικνύουν ότι αυτό ήταν παραπληροφόρηση , μάλιστα τα κράτη που διαθέτουν τους περισσότερους καταστροφείς σε υπηρεσία έχουν αναλογία περισσότερων καταστροφέων από φρεγάτες και κορβέτες , περισσότερο η απουσία καταστροφέων συμβαίνει στα κράτη της Ε.Ε , άλλα δεν έχουν κατάλληλα ναυπηγεία , άλλα έχουν προγραμματίσει διαφορετικούς τύπους , και άλλα εξ΄αιτίας περικοπών αμυντικών δαπανών , εξ' αιτίας παρατεταμένης ειρήνης και μείωσης γεννήσεων και εργατικού δυναμικού , αντιστρόφως ανάλογα αύξηση του κόστους παραγωγής ορισμένες κυβερνήσεις κρατών της Ε.Ε μειώνουν τις αμυντικές δαπάνες μέχρι υπερβολής , το ΝΑΤΟ έχει ασκήσει συστάσεις στην γερμανική κυβέρνηση ότι υποχρεούται να αυξήσει τις αμυντικές δαπάνες . Τα δυτικά κράτη αντιμετωπίζουν πολιτικές αλλά δεν αντιμετωπίζουν άμεσες στρατιωτικές απειλές , ωστόσο το ένα σχετίζεται με το άλλο και το ελληνικό κράτος αντιμετωπίζει και στρατιωτικές επιθέσεις και από το 1922 μειώνεται σε χωρική επικράτεια και ομογένεια από πολιτική και στρατιωτική υποχώρηση με σύνηθες άλλοθι πολιτικό και ορισμένες φορές και στρατιωτικό επιτελικό ότι δεν επαρκούν τα αμυντικά μέσα και οι λοιπές κρατικές υποδομές υποστήριξης του αγώνα . _________________________________________________________________________________
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου