
Οι Βυζάντιοι ευγενείς Λασκαρήδες και Κομνηνοί πού διέφυγαν μετά την άλωση προς δύση και ανατολή κατάφεραν και ίδρυσαν τρία μικρά κράτη σε ελεύθερες περιοχές ,αυτά ήταν δυτικά το Δεσποτάτο της Ηπείρου , και ανατολικά οι αυτοκρατορίες της Νίκαιας και Τραπεζούντας .Οι βασιλείς αυτών των κρατών ,ανταγωνίσθηκαν διεκδικώντας τον αυτοκρατορικό τίτλο και κατέβαλαν προσπάθειες ανακατάληψης του Βυζαντίου. Ισχυρότερο ήταν η Αυτοκρατορία της Νικαίας , ο Θεόδωρος Λάσκαρις Α' , την Κυριακή του Πάσχα τού 1208 στέφθηκε από τον Πατριάρχη Κωνσταντινοπόλεως Μιχαήλ , Αυτοκράτορας τών Ρωμαίων, τον διαδέχθηκε ο γαμβρός του Ιωάννης Βατάτζης και αύτόν ο γιός του Θεόδωρος Λάσκαρις Β' . Στις μεγάλες εορτές της ορθοδοξίας εύχονταν την επόμενη χρονιά να γιορτάσουν στην Πόλη (Κωνσταντινούπολη) .Ένας στρατηγός της Νικαίας ανακατέλαβε την Πόλη το 1261 , αλλά ο Παλαιολόγος σφετερίσθηκε τον ανήλικο Ιωάννη Λάσκαρη , δολοφόνησε τους αντιβασιλείς και τύφλωσε το παιδί , στην συνέχεια ο άθλιος ίδρυσε δυναστεία και όλοι οι απόγονοί του ήταν εξίσου άθλιοι , χάνοντας σταδιακῶς όλο το κράτος και αφήνοντας το έθνος να κακοποιηθεί από τους Τούρκους και να συρθεί σε μακρά δουλεία . Η εύχή των Λασκαριδῶν επικράτησε ως τις ημέρες μας, και καλό είναι να κρατηθεί αὐτή η παράδοση , διότι η πρωτεύουσα της Ελλάδος η Κωνσταντινούπολη , αλλά και όλη η Πατρίδα δεν έχει απελευθερωθεί . Βέβαια μπορεί να επισκεφθεί κάποιος σήμερα την κατεστραμμένη και κατεχομένη από τους Τούρκους Κωνσταντινούπολη ως τουρίστας και να παραστεί σε πατριαρχική λειτουργία , να έχει την ψευδαίσθηση πώς στην Θεσσαλονίκη , την Πάτρα και κυρίως την άσχημη Αθήνα , πώς ζεί εντός ελληνικής επικράτειας, αλλά αυτό απέχει πολύ από αὐτό πού λέμε πολιτισμό και αποδεικνύεται από την καταθλιπτική και τριτοκοσμική ολόγυρα πραγματικότητα . Ιστορικῶς διακρίνω την μεσαιωνική ελληνική ιστορία από το 330 έως το 1453 και την νεότερη και σκοτεινότερη από το 1453 και μετά , η οποία περίοδος της τουρκοκρατίας , αραβοκρατίας, αλβανοκρατίας και φραγκοκρατίας δεν έχει πάψει να υφίσταται .
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου