
Κατά Μάρκον Εὐαγγέλιον Κεφ. Α' __________________________________________________________________________________ Ἀρχὴ τοῦ εὐαγγελίου Ἰησοῦ Χριστοῦ , υἱοῦ τοῦ Θεοῦ . Ὡς γέγραπται ἐν τοῖς προφήταις , ἰδοὺ ἐγὼ ἀποστέλλω τὸν ἄγγελόν μου πρὸ προσώπου σου , ὅς κατασκευάσει τὴν ὁδόν σου ἔμπροσθέν σου · φωνὴ βοῶντος ἐν τῇ ἐρήμῳ , ἑτοιμάσατε τὴν ὁδὸν Κυρίου, εὐθείας ποιεῖτε τὰς τρίβους αὐτοῦ, ἐγένετο Ἰωάννης βαπτίζων ἐν τῇ ἐρήμῳ καὶ κηρύσσων βάπτισμα μετανοίας εἰς ἄφεσιν ἁμαρτιῶν. Καὶ ἐξεπορεύετο πρὸς αὐτὸν πᾶσα ἡ Ἰουδαία χώρα καὶ οἱ Ἱεροσολυμῖται, καὶ ἐβαπτίζοντο πάντες ἐν τῷ Ἰορδάνῃ ποταμῷ ὑπ' αὐτοῦ ἐξομολογούμενοι τὰς ἁμαρτίας αὐτῶν . Ἦν δὲ ὁ Ἰωάννης ἐνδεδυμένος τρίχας καμήλου καὶ ζώνην δερματίνην περὶ τὴν ὀσφὺν αὐτοῦ , καὶ ἐσθίων ἀκρίδας καὶ μέλι ἄγριον. Καὶ ἐκήρυσσε λέγων· ἔρχεται ὁ ἰσχυρότερός μου ὀπίσω μου , οὗ οὐκ εἰμὶ ἱκανὸς κύψας λῦσαι τὸν ἱμάντα τῶν ὑποδημάτων αὐτοῦ . Ἐγὼ μὲν ἐβάπτισα ὑμᾶς ἐν ὕδατι , αὐτὸς δὲ βαπτίσει ὑμᾶς ἐν Πνεύματι Ἁγίῳ . Καὶ ἐγένετο ἐν ἐκείναις ταῖς ἡμέραις ἦλθεν ὁ Ἰησοῦς ἀπὸ Ναζαρὲτ τῆς Γαλιλαίας καὶ ἐβαπτίσθη ὑπὸ Ἰωάννου εἰς τὸν Ἰορδάνην . Καὶ εὐθέως ἀναβαίνων ἀπό τοῦ ὕδατος εἶδε σχιζομένους τοὺς οὐρανοὺς καὶ τὸ Πνεῦμα ὡς περιστερὰν κατεβαῖνον ἐπ' αὐτὸν·καὶ φωνὴ ἐγένετο ἐκ τῶν οὐρανῶν· σὺ εἶ ὁ υἱός μου ὁ ἀγαπητός, ἐν σοὶ ηὐδόκησα. Καὶ εὐθέως τὸ Πνεῦμα αὐτὸν ἐκβάλλει εἰς τὴν ἔρημον· καὶ ἦν ἐκεῖ ἐν τῇ ἐρήμῳ ἡμέρας τεσσαράκοντα πειραζόμενος ὑπὸ τοῦ σατανᾶ ² , καὶ ἦν μετὰ τῶν θηρίων καὶ οἱ ἄγγελοι διηκόνουν αὐτῷ . _________________________________________________________________________________ Νεοελληνική _________________________________________________________________________________ Αρχή του Ευαγγελίου του Ιησού Χριστού , υιού του Θεού. __Όπως γράφτηκε από τους προφήτες , εδώ αποστέλλω τον αγγελιοφόρο μου πριν από 'σένα , να ανοίξει τον δρόμο μπροστά σου· __ φωνή δυνατή μέσα στην έρημο· προετοιμάστε την οδό του Κυρίου εξομαλύνετε την διαδρομή του.__ Εμφανίστηκε ο Ιωάννης που βάπτιζε στην έρημο , κηρύσσοντας βάπτισμα μετανοίας προς συγχώρεση αμαρτιών. __ Και πορευόταν προς αυτόν όλη η Χώρα της Ιουδαίας και οι Ιεροσολυμίτες , και βαπτίζονταν όλοι στον Ιορδάνη τον ποταμό υπ' αυτόν εξομολογούμενοι τις αμαρτίες αυτών. __ Ο δε Ιωάννης ήταν ενδεδυμένος ύφασμα από τρίχες καμήλας και δερμάτινη ζώνη γύρω από την μέση και τρεφόταν με ακρίδες και άγριο μέλι . __ Και κήρυττε λέγοντας · από 'μένα ακολουθεί κάποιος ισχυρότερος , του οποίου δεν είμαι ικανός ούτε να σκύψω να λύσω τα λουριά των υποδημάτων του . __ Εγώ σας βάπτισα με το νερό, αυτός θα σας βαπτίσει με το Πνεύμα το Άγιο . __ Καὶ έγινε εκείνες τις ημέρες όπου ήλθε ο Ιησούς από την Ναζαρέτ της Γαλιλαίας και εβαπτίσθη από τον Ιωάννη στον Ιορδάνη . __ Καὶ ευθύς αναδυόμενος από το νερό είδε να ανοίγουν οι ουρανοί και το Πνεύμα με μορφή περιστεράς να κατεβαίνει επ' αυτού . __ Και φωνή ακούσθηκε από τους ουρανούς · εσύ είσαι ο υιός μου ο αγαπητός , προς σε ευδόκησα .__ Και ευθύς το Πνεύμα τον έβγαλε στην έρημο · και έμεινε στην έρημο σαράντα ημέρες προκαλούμενος από τον σατανά , και ήταν εκεί με τα θηρία και οι άγγελοι υπηρετούσαν αυτόν . ___________________________________________________________________________________Το κατά Μάρκον Ευαγγέλιον είναι ένα εκ των τεσσάρων κανονικών Ευαγγελίων , γραμμένα στην ελληνιστική κοινή (κοινή μορφή ελληνικής γλώσσας Μεσογείου και Μέσης Ανατολής ἤ ελληνική της Καινής Διαθήκης ) και ανώνυμα , αργότερα ιερείς της Εκκλησίας απέδωσαν στους συγγραφείς των Ευαγγελίων ονόματα Μαθητών . Η χρονική σειρά που έχουν γραφεί τα Ευαγγέλια δεν είναι γνωστή . Από τους πρώτους αιώνες μετά Χριστόν οι επίσκοποι της Εκκλησίας είχαν προτείνει διάφορες χρονικές σειρές και για πολλούς αιώνες επικράτησε η χρονική σειρά κατά Ματθαίον , Μάρκον , Λουκάν , Ιωάννην . Μετά το Σχίσμα του 1054 μεταξύ ορθοδόξων και παπικών , και το Σχίσμα του 1517 μεταξύ λουηρανιστών και παπικών(καθολικών) . Η χρονική σειρά των Ευαγγελίων παρέμεινε ως έχει σε ορθοδόξους , παπικούς (καθολικούς) και λουθηρανιστές . Από τα τέλη του 18ου αι. μΧ ένας θεολόγος από την Στουτγάρδη πρότεινε την Μαρκιανή προτεραιότητα , έκτοτε αυτή η προτεραιότητα κερδίζει έδαφος στους μελετητές (θεολόγους, φιλολόγους και λοιπούς μελετητές Καινής Διαθήκης ) με υποθετική πηγή του κατά Μάρκον τον Απόστολό Πέτρο . Φιλοσοφικό- κοσμολογικό - θεολογικό , εκτενέστερο και πιθανόν τέταρτο κατά χρονική σειρά συγγραφής είναι το κατά Ιωάννην Ευαγγέλιον , πιθανόν τρίτο και δεύτερο κατά χρονική σειρά το κατά Λουκάν και το κατά Ματθαίον που περιέχουν στοιχεία της Παλαιάς Διαθήκης γι' αυτό ενσωματώσαμε και τα βιβλία αυτής στην Αγία Γραφή .-Το κατά Μάρκον Ευαγγέλιο είναι το μικρότερο από τα τέσσερα κανονικά Ευαγγέλια , ποιητικό , λακωνικό και πιθανόν το αρχαιότερο . ______ Περισσότερες πληροφορίες επί του Συνοπτικού Προβλήματος και χρονική σειρά Ευαγγελίων σε άλλο άρθρο .
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου